Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Johanna - 25 februari 2012 20:00

Hej igen! På min förra blogg så gjorde jag en historia som hette Drömmen om en häst. Jag tänkte fortsätta att skriva historian på den här bloggen, men ni som inte har läst min gamla blogg kommer ju inte att fatta ett jota. Därför så länkar jag nu till:

Beskrivning av familjen       Del 1       Del 2       Del 3 och här kommer del 4:



 

Dan: Tänk när vi flyttade hit, till ett nytt hus och en ny stad.

Louisa: Ja, vi trodde att allt skulle vara perfekt och bra. Precis som i vår gamla stad.

Dan: Ja. Och det verkade ju som att det skulle vara så, ett tag.

Louisa: Men både Erika och Egot *host* Sabrina har betett sig så konstigt på sista tiden, det är som om de förstår varandra.

Dan: Ja, ualigen.

Louisa och Dan fortsätter att prata om hur konstigt det är att Erika och egokatten kan vara så bra vänner, men de märker inte att Erika kommer gående...


 

Dan: Erika borde nog få åka till psykologen och prata.

Louisa: Ja, vi måste ju få veta vad som pågår.

Dan och Louisa ser menande på varandra.

Erika: VA?

Dan och Louisa hoppar till.

Dan: Eh... Vart kom du ifrån?

Erika: Jag har bakat i mitt rum och ville säga att ni får komma och smaka, men nu får ni inte det längre. Ni är ju sjuka i huvudet som tänker skicka mig till psykologen. Det är ni som borde åka dit, inte jag!

Erika börjar gråta och tårarna rinner. Dan och Louisa bara står där som några fån. De vet inte riktigt vad de ska svara, och de kommer sig heller inte för med att trösta Erika heller. Minutrarna går och Erika fortsätter att gråta.

Louisa: Men om du inte vill åka till psykologen då får du faktiskt ta och berätta för oss vad som står på!

Erika: Jag...jag...jag kan inte berätta, för då råkar jag illa ut!

Louisa och Dan tittar oroligt på varandra. Vad har hänt med deras lilla dotter?


Det undrar ni också, eller hur? Nästa del kommer samma tid och samma dag, nästa vecka.

See you later alligator!

Av Johanna - 25 februari 2012 18:45

Igår kväll gjorde jag ännu fler pärlplattor. När jag "gör" pärlplattor så gör jag dom inte riktigt, jag bara knäpper kort på dem och häller tillbaks pärlorna i burken igen. Här är de som jag gjorde igår:


     

Nu vill jag bara passa på att säga, de flesta pärlplattemönstrena som jag gör har jag inte kommit på själv.

Den första bilden föreställer Lilla My i mumin, jag såg det inte först på mönstret men det stod nedanför. Andra bilden föreställer, som ni kanske har räknat ut, en pokemon-boll. Och den sista bilden föreställer att det står IloveU, och det mönstret gjorde jag själv iallafall!

Nu ska jag äta mat, klyftpotatis och skinkschnitzel (jäklar vad svårt det är att stava till schnitzel egentligen!).

See you later alligator!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Johanna och är 20 år minus 5.
Jag är konstig.
:):):):):):):):):):)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Omröstning

Vad skulle du göra om du hade två stycken mörka små moln som var bärbara?
 Instagramma! #ofc #LOL #YOLO
 Placera dem över mina fienders huvuden... om jag har tur så regnar det.
 Låtsas att det är dem som är rösterna i mitt huvud.
 Dafuq är det för fråga?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards