Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna - 24 maj 2012 20:47

Idag hade jag och min bästis, Virre, en nostalgisk stund. Vi spelade The Sims 2! Det är första gången jag gör det sen nån gång förra året och jag har nästan alla expansionspaketen så det var kul. Vad jag saknar med sims 2? Nästan allting. Det är ju bättre med skärmvridningen och man kan designa nästan vad som helst i The sims 3 men det är många saker jag verkligen saknar i TS3 som fanns i tvåan.

Tyvärr så tog jag ingen bild att lägga upp här, men men.

Och glöm inte att kolla efter del 5 av "Kära Dagbok" på lördag  ;)

Ska nog starta en ny historia, fast med sims 2 om det går att installera på den här datorn. Den klarar ts3 men kanske är för ny för ts2. Hoppas inte :)

Annars blir det ändå en ny historia, fast med ts3.

Den sista maj kommer jag att "redovisa" hur många besökare jag har haft den här månaden, vi får (jag får) hoppas att det var fler än förra månaden. Jag slutade ju blogga ett tag, och när jag kollade förut när jag skulle börja blogga igen så var det bara 28 besökare denhär månaden, och förra månaden var det 85. Hittills har det varit 53 besökare på min blogg. :)

Kom tyvärr ingen bild med dethär inlägget, sorry.

See you later alligator!

Av Johanna - 20 maj 2012 17:19

Jag fick åkte till slottet på cykel, det var lite svårt med tanke på klänningen. Det hade konstigt nog redan blivit mörkt och Vlad mötte mig utanför.

- Snygg klänning, sa Vlad.

- Tack, du med. Förklädnad alltså, sa jag.

- Har du kommit på det än?

- Nej.

- "Hur kan hon inte ha kommit på det?"

- Kan jag få en rundtur i källaren, det är ju det enda stället som jag inte har varit på i slottet.

- "Det kanske kan få henne att komma på det..." Okej.

Sen gick vi in i slottet och ner i källaren.

 

Det var mörkare därnere än det är i resten av slottet. Vlad visade mig ett rum med 3 kistor.

- Är det inte lite konstigt att ha kistor i källaren, ni är väl inte vampyrer va, haha.

Då såg han på mig med en blick som på ett ledset sätt sa "Jo, faktiskt."

- M-m-m-m-men du kommer inte att bita mig va?

- Såklart inte. Du är ju min kompis, Nellie.

Då sprang jag uppför källartrappen och skulle just lämna slottet när Vlad plötsligt stod framför mig.

- Varför springer du iväg? Jag kommer ju inte att skada dig, Nellie.

- Jag är rädd.

- Det behöver du inte vara. sa han och sen försökte han krama mig.

- Rör mig inte. sa jag.

- Jag kommer inte bita dig, sa han och sen luktade han i luften. Du har ju ätit vitlök.

- Sure, som om det skulle hindra dig.

- Åh, du är så irriterande!

Sen förvandlade han sig till en fladdermus och flög ner i källaren. Jag följde efter honom och han la sig i en kista.

Sen öppnades kistan igen.

- Imorgon genomgår jag min fulla förvandling, och jag vill att du inte kommer tillbaka hit. Eller åtminstone inte utan vitlök.

Sen gick jag. Jag har verkligen mycket att fundera över...

Miss Nellie


Vad tyckte ni om den här delen? Kommentera! Och nästa del, del 5, kommer på lördag eller tidigare.

See you later alligator!

Av Johanna - 20 maj 2012 10:15

Hej dagboken! Idag, 1 november, fyller jag tretton år, jippi! Och Vlad blev väldigt förvånad igår när jag ringde honom och sa att jag inte kommit på vad det var, men att han kanske kunde ge mig svaret i present. Då undrade han förstås vad jag menade med det, och sen när han fått reda på att jag fyller år dagen efter så sa han att ville ordna en fest. Tydligen så fyller han också år idag, men spela roll. Det här blir första gången sen förskolan som jag "har" en fest. Undrar om jag ska skicka honom en lista med personer som jag känner... eh, han får väl bjuda dom han känner för.

Nu känns det som om jag glömt nånting... eh, troligen ingenting.

Oj, hur kunde jag glömma det dagboken. Det är ju halloween! Jag kommer gå som prinsessa, som vanligt.

 

Klockan är halv fem och festen ska börja fem så jag ska nog skynda på. Vlad ska få... en Twilight-bok, haha.

Miss Nellie


Hej alla bloggläsare! Detta är första delen av del 4. Nellie ska nämligen skriva lite dagbok på kvällen också.

Denna del kom ju dessutom inte på lördagen nästa vecka, utan idag, så då kanske andra delen av del 4 kommer nån annan dag än idag...

See you later alligator!


Av Johanna - 19 maj 2012 13:18

Hej dagboken! Idag är jag jätteglad för jag har vunnit en tävling! Visserligen bara en arga-leken tävling men ändå... Du förstår, vi hade en arga-leken tävling på sista lektionen i skolan idag och jag vann. Men det var väldigt nära att jag blev tvåa för om inte Elina, min bästis, hade gjort en rolig min så hade min motståndare vunnit. Idag gick jag till slottet också, och det var ju lite läskigt. Jag menar, en automatisk dörr? I ett 1600-tals slott? Tror inte det...

 

Och tillråga på allt kom Vlads läskiga, uppstoppade sibirian husky och hälsade på mig, och det var sannerligen inga förprogrammerade fraser där inte. Här är våran konversation:

- Hej Eflan, sa jag bara på skoj.

Och då SVARADE DEN:

- Hej Nellie. Vlad är uppe på sitt rum, och kan du ge mig den där leksaken bredvid dig?

- Den här? sa jag och pekade.

Då NICKADE DEN! Jag gav den leksaken och skyndade mig upp till Vlads rum. Nåt var skumt...

- Vlad, din "hund" hade just en konversation med mig.

Vlad såg besvärad ut och såg ut att försöka komma på en förklaring.

- Vlad, ge mig inga bortförklaringar nu. Berätta sanningen, jag kan behålla en hemlighet.

Då gick Vlad iväg.

Efter ett tag kom han tillbaka, med en mantel om axlarna.

- Jag... jag kan inte berätta. Du får gissa. sa han och tittade neråt, som om han skämdes.

- Vadå? Är du en häxa eller? sa jag och skrattade. Han skakade ledset på huvudet.

- Jag vill inte förlora dig som vän Nellie... Men jag ska ge dig en ledtråd. Hur många fönster har slottet?

Jag funderade. Vad jag har sett så har det bara  ett fönster, vilket är väldigt konstigt när man tänker efter.

- Ni har bara ett fönster, men varför?

- Jag kan inte säga något mer, Nellie. Jag är ledsen, men du måste gå nu. sa han och följde mig ut.

Och nu sitter jag här vid mitt skrivbord och försöker lista ut vad det är. Om jag radar upp saker som hänt så kanske jag kommer på något.

  • pappan sover på dagarna
  • de har en talande uppstoppad sibirian husky
  • automatisk dörr
  • ett enda fönster
  • Vlad skrattade när han läste Twilight, hur nu det kan vara relevant
  • Vlad kom in med en mantel på sig
  • Vlad går inte i skolan 
  • de har en smutsig illaluktande betjänt som de inte har låtit gå

Jag kommer nog på något efter en natts sömn...

Miss Nellie


Ni har nog räknat ut vad Vlad är redan va? Trodde nog det. Hoppas ni gillade delen, fast det bara fanns en bild, det finns nämligen ingen mantel... Ni kan få en till bild, som jag tog efter jag blev klar med den här delen:

 

Den kanske kommer med i en del sen...

See you later alligator!

Av Johanna - 19 maj 2012 13:10

Från och med nu kommer jag att länka till alla som kommenterar. Och, ja det är bara för att jag vill ha fler kommentarer hehe.

Idag kommer ju också del 3 av "Kära dagbok" så håll utkik :)

Och för er som inte såg kommentaren; slottet på bilden i förra delen är inte det slottet som ska vara, utan det slottet var det gamla slottet som gjorde så att spelet buggade. Jag bygger ju ett nytt slott som ite kommer att vara lika snyggt, men det duger. För er som har kollat på barnkanalen förut så, ja "Kära dagbok" är inspirerat av en tv-serie på barnkanalen. Jag tänker inte säga vilken...

Hoppas att ni kommer att tycka om nästa del av "Kära dagbok" och hoppas ni har en bra dag :)

See you later alligator! 

Av Johanna - 17 maj 2012 19:45

Hej, det blev ingen recension till grundspelet (det är ju ett grundspel) så här kommer min recension till Destination Världen:


Detta är det första expansions paketet till det senaste simset, The Sims 3, och heter Destination Världen. Det kommer ett antal nya saker:

 

En toalett, det var det enda vi fick i avloppskategortin.


 

En kaffemaskin från Apparater kategorin. 


  

Tre stycken köksbord...


 

Tre stycken avlastningsbord...

 

Tre stycken soffbord...

 

Och hela 12 stycken montrar från kategorin ytor.

Och sen kom det många andra saker som jag inte orkade knäppa kort på, för då skulle det bli asmånga kort.

Med det här expansionspaketet kom också källar-verktyget, och det är ju ganska praktiskt förutom om man vill ha en grund också.

Men det vikstigaste som kom med det här är möjligheten att kunna resa till tre olika resmål, Champ Les Sims (Frankrike), Shang Simla (Kina) och Al Simhara (Egypten). I Kina kan man lära sig kampsportsfärdigheten, i Frankrike kan man köpa en kamera coh om jag minns rätt kan man också lära sig nån nektarfärdighet, och i Egypten så är det en väldigt speciell figur som man kanske kommer att möta (i en pyramid alltså), mumien. Denna mumie kan, om man har otur, ge din sim mumiensförbannelse vilket betyder att din sim kommer att dö sen. Har hört att man kan spela som en mumie, men vet inte hur.

När man är i de olika resmålen så kan man utforska gravar och sånt och hitta pengar som man kan köpa saker för sen på den lokala marknaden. Först var jag jätteivrig över det här expansionspaketet, man kunde ju resa och "gå på äventyr", men det blev snabbt ganska tråkigt. Men jag gillar att det finns kameror, det kom nya möbler som jag tyckte om och det är ganska coolt att kunna knäppa kort på sin sim bredvid en pyramid. Den färdigheten som jag tycker mest om är kampsportsfärdigheten.

Slutsats: Kolla upp vad det är innan du köper det. Det äger. Punkt.

See you later alligator!

Av Johanna - 17 maj 2012 19:22

Idag skulle jag göra en spellista tills jag skulle städa, och då tänkte jag ha varannan låt med Ellie Goulding och varannan med Gerran Howell (<3), men jag visste bara om två låtar med Ellie så jag kollade efter fler och då hittade jag den här:

Sorry om ni inte kan se den, är inte jätteteknisk. Och nu så undrar ni säkert "Vad har det här med sims att göra?" Jo, jag skriver ju också om datorer lite , och jag hittade den på youtube som finns i datorn så...

Tänkte börja skriva lite på min privata blogg igen, jag har ju inte vart där på JÄTTELÄNGE. Checka in den!

See you later alligator!

Av Johanna - 17 maj 2012 12:07

Min recension kommer, jag lovar, men den blir lite försenad men den kommer iallafal före söndag.

Och den fasta dagen för "Kära dagbok" blir lördagar. Hoppas att ni kommer att gilla mina recensioner och min historia.


(Ännu en random bild:)

 

Detta är ett simbarn som glider nerför räcket på en spiraltrappa, men dom kan bara göra det om du har Leva Livet installerat.

See you later alligator!

Presentation


Hej! Jag heter Johanna och är 20 år minus 5.
Jag är konstig.
:):):):):):):):):):)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Omröstning

Vad skulle du göra om du hade två stycken mörka små moln som var bärbara?
 Instagramma! #ofc #LOL #YOLO
 Placera dem över mina fienders huvuden... om jag har tur så regnar det.
 Låtsas att det är dem som är rösterna i mitt huvud.
 Dafuq är det för fråga?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards