Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Historia - Drömmen om en häst - Del 5

Av Johanna - 3 mars 2012 20:00

Dan och Louisa är lite rädda för Erika så de låser in henne i ladan i en av hästboxarna.


 

Erika tänker på hur ensam hon är nu. Hon har aldrig gillat att vara ensam, inte ens när hon varit sur. Eller jo, en gång i tiden så tyckte hon att det var skönt med ensamhet ibland... men det var innan det hemska hände.

Erika: "Jag skulle ha misstänkt gammel moster Anna lite mer, då kanske jag hade klarat mig." Erika börjar att gråta.

Det var 3 år sedan det hände. Erikas gammel moster, Anna Persson, skulle vara barnvakt åt henne medan hennes föräldrar var på fest hos en av sina vänner. Till en början hade Erika trott att det skulle bli kul att ha barnvakt, men när hennes föräldrar hade åkt iväg och hon var ensam med Anna... det som hände var fruktansvärt! Anna tog med sig Erika till sitt hemliga laboratorium och använde henne som försöks kanin. Erika fick utstå alla möjliga bi-effekter innan hennes gammel moster äntligen släppte iväg henne.

Erika sprang och sprang med hennes galna mosters ord ringande i huvudet. " Om du berättar för någon om vad vi har gjort idag så kommer jag att förgifta dig med mitt allra smärtsammaste gift. MOHAHAHA!"

Erika kan inte berätta detta för någon, då råkar hon illa ut.

Erika: -En bra sak kom med det iallafall. Att höra djurs tankar är inte så tokigt ibland.

Inne i huset så söker Dan och Louisa lugna ner sig.

Dan: -Okej, okej, okej.  himla farligt kan det väl inte vara.

Louisa: -Du har rätt.

De går till ladan igen och säger att de ska skydda Erika om hon är i fara. Erika berättar hela historien och Dan och Louisa tittar på varandra.

Dan: -Men Erika gumman, Anna är död.

Erika: -Va?

Louisa: -Ja, hon dog för 4 år sedan. Vi skulle aldrig ha anlitat henne, hon var galen och satt inne på mentalsjukhus tills... ja, du vet. Hon dog.

Erika: -Men... Vad hände egentligen då? 

Elak gubbe som teleporterar sig dit(EGSTSD): -Nu borde giftet ha börjat verka.

Erika börjar vrida sig av smärta och hennes fot ramlar av.

EGSTSD: -Jag sa ju att jag skulle ge dig mitt gift om du berättade! MOHAHAHA!!!

5 år senare så sitter Dan och Louisa i sin villa och vet att de står i skuld till den elaka gubben som teleporterade sig dit för 5 år sedan. För i sitt rum bakar Erika blåbärsmuffins och det enda som har ändrats sen den hemska händelsen är att hennes fot är borta...

SLUT!

See you later alligator!

 
 
Ingen bild

Elvira

7 mars 2012 15:18

Johanna, blev du lite galen där?

Johanna

26 mars 2012 19:48

Ja, jag blev nog det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 december 2014 18:34

Mamma har klippt mitt hår nu och yaaaaaaaaaaas vad bra det blev.   ...

Av Johanna - 29 november 2014 21:00


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Imorgon åker vi omg   Ska hälsa på Birger Sjöberg gymnasiet i Värnersborg på måndag och imorgon åker vi dit. Jag har inte packat än (oopsie) men det kommer nog att gå bra. Troligen. En sak som jag oroar mig...

Av Johanna - 13 oktober 2014 00:15

Såg just på det första avsnittet av Death Note och serien verkar bra. Ja. Hejdå. SKOJAR BARA HAHA *tyst Johanna du är inte rolig*   Andra uppdateringar: i lördags gick jag på promenad och det var jättefint OMG SÅ FINT. Jag kände mig så glad :3 ...

Av Johanna - 7 oktober 2014 22:28

1. Which bands/artist do you own the most albums by?   Jag äger typ inga album, men jag antar 5 Seconds of Summer eftersom att jag köpte deras album ganska nyss.   2. What was the last song you listened to?   "The Ghost of You" av My Chem...

Av Johanna - 7 oktober 2014 22:14


    Snart är det dags för Demon!Dean. För att citera nån person: "Jag har väntat hela mitt liv på detta".   (Jag har SO-prov imorgon och jag vet ej om jag kan) ...

Presentation


Hej! Jag heter Johanna och är 20 år minus 5.
Jag är konstig.
:):):):):):):):):):)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Omröstning

Vad skulle du göra om du hade två stycken mörka små moln som var bärbara?
 Instagramma! #ofc #LOL #YOLO
 Placera dem över mina fienders huvuden... om jag har tur så regnar det.
 Låtsas att det är dem som är rösterna i mitt huvud.
 Dafuq är det för fråga?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards